Online event
Van online event naar online experience
Van online event naar online experience
Een online event is een perfect middel om in contact te blijven met jouw doelgroep. Als we willen communiceren is het niet altijd mogelijk of noodzakelijk om elkaar live te ontmoeten. Laat jouw deelnemers vanuit huis óf kantoor waar dan ook ter wereld, online deelnemen aan een op maat gemaakte show. Onze belangrijkste tip: hou het kort en krachtig! Wat denk je bijvoorbeeld van een krachtige talkshow met verschillende aansprekende tafelgasten, of een krachtig webinar dat slechts een uur duurt?
Een goed online event begint bij het verhaal. Wat wil je nu daadwerkelijk vertellen? En wat wil je dat de deelnemers, onthouden, voelen of denken, na het deelnemen aan jouw online evenement? Het is belangrijk dat we hier op de stoel gaan zitten van de deelnemer. Hoe zouden we hem of haar het beste kunnen prikkelen en kunnen onderdompelen in jouw online beleving? Wij helpen je graag bij het bedenken van een passend concept dat zorgt voor échte verbinding met jouw doelgroep.
Om te beginnen hebben we alvast een aantal tips voor je op een rijtje gezet:
Zorg voor interactie. Het woord uitzending verraadt het eigenlijk al een beetje. Je wilt voorkomen dat je gaat zenden naar je deelnemers. Laat deelnemers hun brandende vragen stellen aan de sprekers of leg een aantal quizvragen aan ze voor via de Buzzmaster-tool. Wellicht kun je zelfs een deelnemer in laten videobellen om zijn mening nog even toe te lichten.
Denk na over het juiste format. Ga je voor een webinar met verschillende sprekers? Of is een online talkshow passender bij jouw bedrijf of onderwerp? Elk event is anders, elk online event is dat ook. Wat is voor jouw event de beste vorm?
Maak het behapbaar. Niemand zit erop te wachten om de hele dag achter zijn computerscherm te zitten. Maak je online event daarom kort, maar krachtig.
Knip je boodschap op in deelboodschappen. Je hoeft bijvoorbeeld niet het hele verhaal in één online talkshow te proppen. Denk na over de combinatie van content uitingen en contactmomenten. Geef deelnemers na de talkshow bijvoorbeeld een link naar een verdiepende podcast, of stuur een link na met een video interview met de CEO. Dit helpt ook direct om je event behapbaar te houden.
Zoek de juiste presentator. De presentator zorgt voor de juiste energie in jouw online event. Hij zorgt er ook voor dat het event goed verloopt en afloopt en helpt sprekers om hun verhaal op de best mogelijke manier te vertellen. Welke presentator past goed bij jouw boodschap of doelgroep?
Kortom. Online events verwachten een totaal ander denkpatroon dan offline events. Beeld jezelf in dat jij achter je laptop naar het evenement gaat kijken dat je nu zelf aan het organiseren bent. Wat zou jij zelf dan graag willen zien?
Soms is het niet mogelijk om bij elkaar te komen. Online evenementen zijn dan perfect om je doelgroep op afstand te bereiken, bijvoorbeeld om een update te geven over de nieuwe strategie.
Onze Buzzmaster-tool is hier perfect voor. De mensen thuis kunnen met hun mobiele telefoon input geven die we real time in het evenement kunnen gebruiken.
Wij verzorgen alles van concept tot uitvoer. Ons startpunt is altijd jouw verhaal. Vanaf daar kijken we samen hoe we het evenement het beste kunnen invullen. Onze presentatoren, redacteuren en logistieke mensen staan graag voor je klaar.
Onze dagvoorzitters hebben veel ervaring op dit gebied. Ze denken creatief mee over de invulling en het verhaal dat jij wil vertellen.