Event Experience Canvas

Met het event canvas creëren we samen de perfecte blauwdruk voor jouw evenement

Hoe maken we van jouw evenement een onvergetelijke experience voor de bezoeker?

 

Wij helpen je graag op weg. In onze Event Experience Workshop kijken we samen naar jouw doelgroep, het programma en de customer journey van de bezoekers. Dit doen we aan de hand van ons event canvas wat de basis legt voor de perfecte (online) beleving.

Samen met het event canvas zetten wij in één sessie het hele evenement in de steigers. We geven antwoord op vragen als: 

      • Waarmee maken we jouw belangrijkste doelgroepen nieuwsgierig?
      • Welke programmaonderdelen creëren napraat-garantie?
      • Hoe zorgen we voor meer betrokkenheid voor en na het evenement? 

Het idee dat zo ontstaat, is vervolgens van jou. Je mag ermee doen wat je wil. En natuurlijk helpen we je ook daarna graag verder, met het maken van de content en het verzorgen van de interactie tijdens je evenement. 

Veelgestelde vragen over de canvas workshop

  • Wanneer is deze workshop interessant?

    Als je aan het begin staat van het plannen van een evenement. Waarschijnlijk heb je al een idee over de doelgroep en het thema, maar is het programma nog niet klaar. Wij kunnen je dan in één sessie helpen jouw hele evenement in de steigers te zetten. Van uitnodigingstekst tot programma en interactieve elementen.

  • Wie doen er mee aan een workshop?

    Wij komen zelf met twee mensen, meestal is een groep van maximaal 8 mensen handig. Het is belangrijk om degene die inhoudelijk verantwoordelijk is voor het programma erbij te betrekken, want deze workshop gaat over de inhoud.

  • Wat gaan we precies doen?

    We werken met het Event Experience Canvas. Dit canvas is gebaseerd op een aantal theorieën over marketing en storytelling. Het richt zich vooral op de inhoud van een evenement en hoe we bezoekers daarbij zo lang mogelijk kunnen betrekken. We werken in drie stappen. In de eerste stap kijken we naar de verschillende doelgroepen en hoe we voor hen een aantrekkelijke uitnodiging kunnen maken. In deze fase werken we met de belevingstheoriën van Louis Cheskin. In de tweede stap zoomen we verder in op het programma. Hoe maken we dat zo spannend mogelijk? We bouwen verder op de storytelling ideeën van Joseph Campbell. Als laatste kijken we naar de hele customer journey. Hoe creëren we goede betrokkenheid vanaf het begin tot het einde?

  • Kunnen we het niet zelf doen?

    Zeker! Sommige opdrachtgevers zijn aan het begin wat sceptisch, omdat ze zelf ook al veel ideeën hebben voor de inhoud. Snappen we. Waarmee wij helpen is het op gang brengen van het gesprek tussen de inhoudelijk verantwoordelijke mensen en de rest van het eventteam. Door op een gestructureerde manier te werken, krijg je iedereen op een lijn. Met deze aanpak werden enkele van onze meest sceptische partners zelfs onze grootste ambassadeurs.

  • Wat heb ik na zo'n workshop?

    Dan heb je een helder thema, een klinkende uitnodiging en een inhoudelijk draaiboek voor je evenement. Deze basis, inclusief het idee is vervolgens van jou. Je mag ermee doen wat je wil. En natuurlijk helpen we je ook daarna graag verder, met het maken van de inhoud en het verzorgen van de interactie.

  • Gaan jullie dan ook het hele event organiseren?

    Ons hart en onze expertise ligt bij de inhoud. De locatie, de hapjes, de aankleding en alles wat er op locatie nodig is versterken die inhoud. Je kunt ervoor kiezen om ook de organisatie van jouw event aan ons over te laten. Wij adviseren je graag.

 

BuzzMaster Event Canvas Workshop: 

In één sessie je hele evenement in de steigers”

 

Nieuwsgierig?

Neem contact met ons op